گل‌ها از دیرباز نماد زیبایی، عشق و شادابی هستند و در مراسم خاصی مانند ازدواج، نقش ویژه‌ای دارند.

گل

همشهری آنلاین - محمد بلبلی: اما با توجه به نوسانات بازار و تنوع سلیقه‌ها، هزینه‌های گل‌آرایی مراسم عروسی می‌تواند متفاوت باشد. رضا حسنی، رئیس اتحادیه گل و گیاه تهران، در گفت‌وگو با همشهری، به بررسی قیمت‌ها و عوامل مؤثر بر آن در حوزه گل‌آرایی مراسم عروسی پرداخته‌ است.

به‌ علت اینکه کار گل و گیاه به حالت تره‌باری است، نرخ براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. رئیس اتحادیه گل و گیاه تهران درباره نرخنامه تزئین ماشین عروس می‌گوید: قیمت گل در فصول مختلف و اعیاد و روزهای خاص، متغیر است و بنا به این شرایط، قیمت به پایین‌تریا بالاترین حالت خود در سال می‌رسد و قیمت ثابتی نیز ندارد. همچنین گل‌های تولید شده در مزارع و گلخانه‌های مختلف، کیفیت متفاوتی دارند و به همین دلیل قیمت ‌یکسانی ندارند؛ هرچه کیفیت گل بیشتر باشد قیمت نیز بالاتر است.

با چه مبلغی مراسم را گل‌آرایی کنیم؟

به گفته‌رئیس اتحادیه گل و گیاه تهران، می‌توان تزئین ماشین و دسته‌گل عروس را با ۲ میلیون تومان انجام داد، همچنین می‌شود با اضافه کردن انواع گل‌آرایی‌ها این مبلغ را به ۲۰۰ میلیون تومان رساند و این دیگر بستگی به شرایط مالی دوطرف دارد.

او درباره قیمت‌ دسته‌گل عروس توضیح می‌دهد: قیمت دسته‌گل مخصوص عروس از ۴۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا حدود ۳ یا ۴ میلیون تومان می‌رسد. این قیمت‌گذاری نیز به کیفیت گل‌های استفاده‌شده بستگی دارد. معمولا قیمت هر نوع گل، چه دسته‌گل، چه تزئین ماشین عروس در گل‌فروشی‌های جنوب شهر تهران ارزان‌تر تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

رازهای پنهان افزایش قیمت لباس فرم مدارس

قیمت گل زدن ماشین عروس

تزئین کامل یک ماشین عروس را می‌توان با ۵۰۰ هزار تومان انجام داد یا اینکه کاملا متفاوت و با ۱۰ میلیون تومان ماشین عروس را آماده کرد. رضا حسنی تأکید می‌کند: بستگی دارد که کار تزئین ماشین عروس را در کدام گل‌فروشی و کدام قسمت از شهر انجام دهید. البته این را باید بگویم که وقتی یک ماشین عروس در یک گل‌فروشی لوکس و با قیمت بالا تزئین می‌شود، کیفیت بسیار بالاتری نسبت به یک تزئین با قیمت پایین دارد.

ممکن است فردی با ۵۰۰ هزار تومان ماشین عروس را گل بزند، اما تا قبل از اتمام مراسم عروسی تعدادی از گل‌ها از روی خودرو کنده می‌شوند، این اتفاق اما در یک کار تزئینی با قیمت بالا رخ نمی‌دهد.

هدیه ویژه اتحادیه برای عروس و دامادها

اتحادیه گل و گیاه تهران در اعیاد مذهبی، یک امتیاز بسیار ویژه برای زوج‌ها در نظر گرفته است. او درباره امتیاز ویژه اتحادیه گل و گیاه برای زوج‌ها می‌گوید: به این صورت که اگر مراسم ازدواج در روز میلاد یکی از ۱۴ معصوم برگزار شود، مثلا در روز میلاد پیامبر(ص) و نام داماد، محمد یا مصطفی باشد، یا اینکه روز میلاد حضرت زهرا(س) و نام عروس فاطمه یا زهرا باشد، یا هم‌نام بودن و مصادف شدن مراسم با میلاد هریک از معصومین دیگر، اتحادیه تزئین ماشین و دسته‌گل عروس را به‌صورت رایگان و به شکل هدیه برای زوج‌ها انجام می‌دهد.

انواع گل‌آرایی‌های مراسم عقد و عروسی

‌غیر از دسته‌گل و تزئین ماشین عروس، گل‌آرایی‌های دیگری نیز در مراسم عروسی انجام می‌شود. حسنی درباره انواع گل‌آرایی‌هایی که در مراسم عقد و ازدواج انجام می‌شود توضیح می‌دهد: مانند گل‌آرایی‌های‌ سینی طلای عروس، لوازم بله‌برون، تاج عروس، سفره عقد، لوازم خنچه، خانه نوی عروس، مسیری که عروس و داماد در آن تردد می‌کنند و گل‌آرایی محل برگزاری مراسم. تمام انواع این گل‌آرایی‌ها برای یک مراسم قابل اجراست، اما استفاده از آنها در اصل به اوضاع اقتصادی خانواده‌های عروس و داماد بستگی دارد.

کد خبر 885174
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha